onsdag 16 juni 2010

Felicias födelsedag idag


Min lilla tjej

För åtta år sedan så låg jag i en säng på förlossningen. Jag låg med min nyfödda lilla tjej bredvid mej.
Vi båda pustade ut... Hon för att hon kommit ut i stora vida världen, jag för att det gick så fort. Känslorna var många. Det tog tid att förstå att hon var min..

Felicia Veronica blev hennes namn.

Hon vägde 3625 gram och var 48 cm lång

Svart lite lockigt hår.

Hon sov, åt och sov igen.. Väldigt länge. Hon har knappt varit sjuk. Alltid charmig och väldigt snäll. Så omtänksam så att det blir jobbigt för henne själv. Hon bryr sej väldigt mycket om andra och har alltid gjort.

Idag blir min lilla tjej 8 år gammal.

Jag tänker väl som alla andra föräldrar... Vart tog tiden vägen.. I höst börjar hon årskurs 2.. Hon som nyss började på dagis.. Snart tar hon väl studenten... Utan att jag märkt att hon även slutade nian..

Musik, djur, kompisar, diskutera, tv-spel, singstar, Disneymonopol, rita, pyssla och vara på tivolin.. Är några utav dom saker hon älskar att göra.

På fredag ska hon få gå på Gröna Lund med sin bästa vän Linn. Jag frågade om hon ville ha barnkalas eller bjuda en vän på Grönan.. :) Valet var enkelt för henne och hon grät av tacksamhet när hon kramade om mej efter min fråga. Ja, hon är en väldigt känslosam tjej. När hon var 4 år så såg hon på Disneyfilmen Skönheten och odjuret.. Hon låg i sin säng, det var  kväll. Hon kom ut till mej i vardagsrummet och grät floder.. Skönheten var så vacker sa hon.. Det var första gången hon grät till en film och det har blivit många tårar till filmer efter det :)

Felicia 8 år.. Hoppas det dröjer länge tills hon blir 9 år. Vill att tiden ska gå sakta nu.

Imorgon visar jag bilder på verandan.. Staketet är klart och bordet invigt med Felicias val av middag ikväll.. Tacos!!!

efterrätt: GLASS!!!


4 kommentarer:

Katarina sa...

Åh, så fint skrivet! Det är så oerhört dubbelt emotionellt när barnen fyller..... Varje ålder har sin charm, men man vill ändå inte att det ska gå så fort.

Ölandsvindar sa...

Grattis lilla (stora) Flisan! Hoppas att paketet har kommit fram. Annars kommer det nog i morgon.
Kram
Faster

Trillingmamman sa...

Självklart får Felicia ett inlägg i min blogg. Det är hennes dag! Och vi ser fram mot fredagen både jag och Linn. Ska bli riktigt, riktigt roligt. Jag har beställt fint väder, glatt humör och humor till den dagen.

Vad fint du hade skrivit i bloggen. Hoppas ni hade det riktigt mysigt igår. Känner hur jag dreglar själv efter tacos... du sa något... ÅH VAD GOTT! Är jag gravid eller är jag gravid?!

Vi hörs och syns senare gumman. Önskar er en underbar dag!


Massor med kramar från Fam. Silverlantz/Karlsson

Photo by Maria sa...

Grattis till fina tjejen..

Hoppas hon får en toppendag..

Kram Mia