måndag 7 juni 2010

Lite om mycket...

Idag ska vi gå upp till vår hyresvärd och kolla om det finns något förråd ledigt till oss. Vi behöver hyra ett extra. Lägenheten är full av garderober och bor man trångt som vi gör, så finns det inget annat val än att flytta ut saker som bara är onödigt egentligen... Efter det så väntar en mindre renovering utav vardagsrummet / Zebbes rum / vårt sovrum / Tindras sovdel. Ni som tror nu att jag menar 4 olika rum har fel.. Det är ett och samma rum jag pratar om... :) Så trångt är det....

Min vän ringde nyss och bad om lite råd.. Hon är gravid i v 34. När jag var i samma sits som hon är i nu, så ringde jag henne och bad om råd. Hon sa då.. ring förlossningen och prata med dem.. - Nejdå, vill inte ringa i onödan svarade jag henne då. Det är ingen fara, det går över.. Nu när jag nämde för henne att hon kanske skulle ringa och be om lite råd utav dem, så fick jag till svar.. - Nej, vill inte ringa i onödan... Det går över...

Suck vad gravida ska vara krångliga.. hahahhahahah Vi skrattade åt situationen..

Idag ska vi försöka ta oss till vårt andra hem.. Försäkringskassan... Nåja, lite blanketter som ska fyllas i... Det ska nog gå bra..

Thomas fick papper hem i förra veckan där det nu är klart att han är registrerad pappa till Tindra... Eftersom vi inte är gifta så måste Thomas godkänna faderskapet... Som ogift är tydligen risken att vara otrogen större, än om man är gift.. För gifta par behöver inte fastställa faderskapet med vittnen och kommunblanketter.. Märkligt i mina ögon.... Antingen ska alla göra det eller ingen. Gift eller ogift.. kvinnan kan vara otrogen ändå...

Livet rullar på annars i en faslig fart. Skolavslutning på fredag. Felicia slutar ettan... otroligt vad fort det går... Fattar inte.. Nyss låg hon i min famn... Mitt första barn... ojojoj 8 år sedan...

Nu ska jag gå och ta hand om mina kliande myggbett. Fattar inte.. de är massor och de är stora!!!! suck..

Hoppas ni får en skön dag alla ni som läser... Kram från

5 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Måste bara fråga.. Är det inte jobbigt att bo så trångt?? Kan tänka att det kan vara mysigt men ibland väldigt jobbigt..

Hoppas hyresvärden hade ett förråd till er..

Kram Mia

Trillingmamman sa...

VAd go du är Mia. Vi är samma skrot och korn tror jag.... eller rättare sagt lika envisa ;-).

Tabletterna hjälpte men när dom väl släppt så gör det ont. Men inga värkar, bara sammandragningar ( SUCK ). Lite nytt för mig faktiskt som bara haft en spänd mage. Men men.. snart över.

Så du menar att FK också är ditt andra hem HA HA HA. Om inte annat så vet vi vilka dom är och vart dom bor.

Hoppas ni får tag på ett förråd ( eller ska vi kalla det extra lägenhet?? ).

Var har du råkat ut för myggorna???

Kram Eva

Ölandsvindar sa...

Ha,ha,ha! Du kommer aldrig att fatta att barnen växer ikapp dig. Mitt äldsta barn är 46 och det kan jag absolut inte förstå! Det var ju inte länge sedan som jag åkte in till Allmänna BB.
Kram
Faster

Hemmalycka sa...

Tack själva för att ni kom, alltid lika roligt och dottern älskade smyckena hon fick det var mitt i prick.
Kramen Åsa

Anonym sa...

Har varit på skolavslutning idag...det är alltid så underbart och alla barn är så duktiga och fina. Gick därifrån med en härlig sommarkänsla i magen.
Jag önskar "en helt vanlig familj" ler...en underbar sommar. Det är ni värda.
Kram från
en helt vanlig mamma/mormor till den vanliga familjen