tisdag 25 maj 2010

Ingen ide att somna om - Det får bli en lång dag idag...


Klockan är nu 06:14 när jag börjar skriva på detta inlägg. Tindra har varit vaken sen kvart över fyra imorse. Gäsp. Är jag lite lagom trött??? Hon har precis somnat om efter en välling. Så dags att somna nu!!! Om en kvart så ska jag väcka Felicia och Zebbe. Dags att gå till skolan. Så det är ju ingen ide för mej att ens tänka tanken att somna om en liten stund.

Sen när det är klart så måste jag ringa till Bvc. Tindra har endast gått upp 60 gram sedan i torsdags. Väldigt lite. Hon äter dessutom 4 månaders välling redan.. och går inte upp mer. suck. Men växer på längden gör hon. 4 cm sen hon föddes men endast 210 gram på 4 veckor. Det är ungefär vad hon ska gå upp i vikt på en vecka...

Idag blir en lååååång dag... Får hoppas på att det blir tid för en eftermiddagslur...

Jag är väl knäpp tycker ni om jag berättar att jag längtar som bara den tills våra barn blir tonåringar och sover hela dagen... Jag kommer nog aldrig att sluta upp med att sova länge....

Hoppas ni får en bra dag... kram från


3 kommentarer:

Trillingmamman sa...

Tycker inte att du är ett dugg knäpp. Du säger och skriver det många tänker och inte ens skulle drömma om att våga säga för att det är så tabu!

Men vet du vad, vi är alla människor och vi får vara trötta. Vi får ha en pissig dag. Annars vore vi omänskliga robotar.. och jag vill inte vara en.

Hoppas det går bra med lilla tjejen och hennes viktökning.

*KRAM*

Ölandsvindar sa...

Hoppas att det är vågen det är fel på och inte Tindra. Jag håller tummarna!
Kram
Faster

Photo by Maria sa...

Nä knäpp är du inte och vad det gäller sovandet så är det gott att ha tonåringar.. Fast en massa annan oro kommer med tonåren.. Har ju en son som är på G med sitt körkort, har han tur tar han det innan semestrarna och har jag tur så blir det efter ;-) Kommer att oroa mig hyoermassor när han är ute på vägarna..

Hoppas Tindra snart ökar i vikt..

Kram Mia