måndag 9 augusti 2010

Första dagen

Jaha, student... hmhm det tar nog tid att vänja sej vid den tanken.. Men det var en mysig känsla att komma hem till en galen hund, en gråtandes Tindra, speedad Theodor och resten utav barnen utspridda lite varstans.. Thomas då.. jomen självklart har jag ju en karl som klarar detta... Jag fick till och med en liten puss, efter att ha fått kämpa lite för den hihi.. Så nog var han pigg ändå efter en dag ensam hemma.. Om jag tvivlat på honom att han klarar det?? Nej faktiskt inte.. han är en stabil människa som kan stå och se på ett kaos, le åt det och sätta sej med ungarna och spela tv-spel... han är en grym kille med sina barn.. Jag älskar honom och kände mej så tillfreds med att lämna hemmet i morse.. Ja nästan iallefall.. Spöregn första dagen i skolan, och jag insåg snabbt att det inte bara är skolböcker jag måste inhandla... Ett paraply vore ju inte helt fel...

Någon som känner till om det finns paraplyer med döskallar på??? :)

I skolan då... ??? Jodå det gick bra.. insåg fort att jag behöver matlådor som är kalla, då det endast finns 2 micro på vår våning.. kul att kriga om den, när man har en kort lunch...

Det känns efter idag som att jag valt rätt inriktning.. Det blir nog inte så svårt att klara det här.. hoppas jag... hihihi


Nu ska jag sätta mej och skriva rent mina anteckningar som blev idag.. Gäsp.. rätt många sidor...


2 kommentarer:

Trillingmamman sa...

Om nu mot förmodan Thomas skulle få problem hemma så kan han ju alltid ringa mig så kan jag skicka över lite barn ;-)...

Kul att det gick bra första dagen. Önskar all lycka till!

Ska googla lite på paraplyer med dödskallar på ;-). Återkommer.


Massor med kramar från oss

Katarina sa...

Vad superkul att få sitta i skolbänken igen! Ska bli spännande att se om det låter som min utbildning eller om den ändrats alldeles massor.....