tisdag 18 maj 2010

John Blund var på väg att ge upp hoppet om mej inatt....


Tindra... Ja inatt var hon gosig.. Jag var dock inte på goshumör...

Hon gav sej inte förrän hon låg på min mage ( jag halvsatt ). Först då kunde hon somna om. Jag reste mej upp försiktigt efter 10 minuter. Hon snarkade lite försiktigt. Perfekt tänkte jag.. Smög till hennes säng, la ner henne, bäddade om henne. Smög tillbaka till min säng. Mäkta stolt över att hon somnade hos mej... La mej, bäddade om mej själv.. La huvudet på kudden och John Blund smög sej fram..

När John B, nästan fullbordat sitt jobb, så hör jag ett gnäll från hennes säng.. Attans tänkte jag.. Nappen!!!.. Flög upp!!!  i med nappen och hon tystnade..Jag gick på dejt med John B igen.... Denna procedur upprepades ca 8 gånger... Sen fick jag nog. Troligen John också för han började slarva med sin uppgift...

Mellan den 8:de ovh 9:de gången så dyker Theodor upp i sovrummet.. Thomas fixar välling till honom. Jag smyger upp och plockar upp Tindra.

När jag vänder mej om för att gå med henne tillbaka till min säng, så ser jag i mörkret att Theodor lagt beslag på min säng, täcke och kudde.. Då fick jag nog!!! Ge fan i min säng sa jag med halvhög röst.. Lyfte bort Theodor till andra sidan sängen.. La mej med Tindra som somnade om på 2 sekunder..suck.. Nu lät jag John göra ett sista försök med att få mej att somna.. Han lyckades och Jag sov i 2 timmar.. Då smög jag upp och la Tindra i sängen igen.. Denna gång funkade det.. 

Jag la mej och somnade om. 20 minuter senare ringde väckarklockan och det var morgon och en ny dag att ta tag i...

En härlig natt att minnas.... 


2 kommentarer:

Trillingmamman sa...

Vi småbarnsföräldrar får tyvärr uppleva många sådana nätter. Och det är inte en tröst att höra att det blir bättre med tiden då man är som tröttast, grinigast och på väg att kasta in handduken.

Men en *kram* och ett smile från Eva kanske får dig att le lite ;-). Du är bästa mamman i heeeela världen. Du får vara trött! Vi tycker om dig ändå!!!!


Eva med sömnlösa nätter ibland med

Photo by Maria sa...

Hoppas ni får bättre sömn inatt..

Kram Mia