söndag 16 maj 2010

Tåg i olika former


Idag har jag varit själv hemma med Theodor och Tindra. Thomas är i Norge över dagen och lämnar sin son Preben. En resa som tar ca 16 timmar tur och retur. Från vår dörr och tillbaka till vår dörr.

Resan är lång ochg tråkig.. Jag vet, jag har också gjort den några gånger för att avlasta Thomas. Vår familj, vårt hem, då kan också jag offra mej att åka den sträckan för att hämta eller lämna Preben.

Medans pappa och storebror åker tåg, så passade Theodor på att gå in i Zebbes rum och hämta alla tåg han hittade där. Sen in i vardagsrummet, och där har han suttit hela dagen nästan och lekt med tåg. Tänk att det är så faschinerande att leka med tåg och tågspår...  

Snart är det läggdags för Theodor, troligen får jag muta honom med att ta med sej ett utav tågen in i sängen och somna med det... Han älskar verkligen tågen...

1 kommentar:

Ölandsvindar sa...

Jag har inte fattat ännu att Theodor plötsligt har förvandlats från baby till stor kille. Felicia, du har haft mycket roligt för dig i helgen har jag hört. Nu kan du skriva om det i den här bloggen.
Kram
Faster på Öland