söndag 20 juni 2010

Mobilbloggning och Filuren


Jaha, då har man lyckats mobilblogga för första gången. Jag skickar bilden till bloggen och skriver texten efteråt... :) Helt perfekt. Ska dock ändra inställningarna så att inläggen skickas upp direkt på bloggen :) Är så glad..

Ni kanske undrar vad detta är för filur??

I fredags var vi som sagt på Gröna Lund. Eva, Linn, Felicia och jag. Vi stod vid ett lotteri, där man kunde vinna gosedjur. Vi såg dock bara att det gick att vinna små enkla bruna nallar, eller en vit kanin, och som 1 pris så kunde man vinna jättestora sådana här filurer som ni ser på bilden.

Jag och Eva tänkte att tjejerna fick kasta boll så de kunde vinna varsinn nalle, vinst varje gång :) perfekt... gillar sådana ställen. Eva och jag var dock inte intresserade utav nallarna. Vi ville ha första priset.. men det är sådan liten chans så vi lät tjejerna köpa varsinn omgång bollar, vi lät bli.

Tjejerna kastade bollarna och de fick därefter välja vad de ville ha för djur. Jag och Eva står och pratar, och vips ser vi tjejerna med varsin liten filur.. Felicia en knallrosa och Linn en knallblå.. Jag och Eva tittar på varandra, avbryter vårt prat.. Vi säger ingenting bara tittar på varandra.. Tränger oss förbi våra döttrar och slänger upp varsinn peng.. VI VILL OCKSÅ HA EN SÅN!!! halvskriker vi i kör... Tjejen som jobbar på grönan viker sej av skratt och lägger fram bollarna till oss. Vi kastar, vinner varsin filur.. Eva valde en Illgrön och jag en knallblå.. ( den ni ser på bilden ) varsinn liten vann vi..

Sen skrattade vi så vi vek oss dubbla.. Snacka om att vara 2 barnsliga mammor!!! hahahahha Sedan gick vi till lite attraktioner med våra filurer.. Döttrarna med varsinn och vi mammor gick med våra också.. Måste ha sett otroligt roligt ut.. hahahha


Mvh Vardagsmamman....

2 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Ha ha.. KLart ni med skulle ha varsin Filur.. Rättvist och bra :-)

Kram Mia

Trillingmamman sa...

Min gröna Åke hänger högt upp eftersom jag inte vill att mina små prayor ska ha sönder den. Kärt djur för mig just nu.... mera sånt sen. berättade för min sambo att jag önskade mig en heldag på grönan utan barn med Mia ;-). Han bara log....

Och vad jag ser fram mot det till sensommaren/hösten.

Tack för din hjälp igår!!!


Kramar Eva