onsdag 23 juni 2010

Nattvandraren Theodor

Hade precis somnat efter American Idol inatt. Tindra sov gott i sin ligginsats emellan mej och Thomas.. Vi båda har nämligen tröttnat på att behöva kliva upp ur sängen minst 30 gånger / natt för att stoppa in hennes napp. Hon är expert på att medans hon sover, spotta ut nappen och sedan börja gnälla över att hon inte har den. Och stoppa in nappen i sömnen är både jag och Thomas experter numera...

Men vid tvåtiden inatt så vaknar jag av att någon kryper på mej och brottas med mej. Det är vår käre son som bestämt sej att numera komma in till oss varje natt för att somna om. Inatt hörde jag inte honom när han kom utan vaknar av att han snudd på hoppar sönder min rygg.. :( Så det blev till att ägna en halvtimme med att få en pigg 1½ åring att somna om. Inte kul!!! suck

Så tillslut runt halv tre inatt så somnade Theodor om och där låg jag vaken, mellan Theodor och Tindra. Funderade på livet och dess oväntade sidospår. Men tillslut så gick det att somna om. Tur att vi har en väldans bred säng.. 2,80. Så vi får gott och väl plats med alla våra nattvandrare samt oss själva. Skönt.

1 kommentar:

Katarina sa...

Ja en bred säng är att föredra när man vill låta de små komma på nattligt besök.......Men då är det också otroligt mysigt!