onsdag 30 juni 2010

Humlorna och jag del 3

Jaha, 2-0 till Humlorna och nu är spelet slut.

Anticimex säger att humlorna inte återanvänder bona. Så nästa år så finns de inte hos oss.. Åtminstonde inte i det boet... Hyresvärden säger.. köp Radar och testa.. men i skymning..

Jag säger.. suck.. Nåja de får väl vara kvar..

Vår hund gillar humlorna så han får väl ta och göra sitt jobb nu. Vi har försökt hindra honom från att jaga dem.. men nu får han nog ta sej en måltid..

Idag eller imorgon så bör jag få besked om jag kommit in på utbildningen jag sökt.. Spännande...INte det jag allra helst vill göra, men det är en utbildning man kan ha nytta utav inom alla yrken, så det är en bra grund och jag får lite mer tid att fundera på vad jag vill bli när jag blir stor...

Imorse höll jag på att adoptera bort Theodor då han mellan 5 och 7 låg och skrek, grät och bökade runt bredvid mej i sängen. Jag med mitt morgonhumör.. Ja, jag gjorde ju inte saken bättre.. Men vid sju däckade han om och sov till halv tio. Tindra har kommit in i en sova period, så hon somnade vid 12 inatt och sov till halv tio hon med.. Underbart :) Att jag är en nattmänniska och lätt kan vara uppe till både 1,2,3,4,5 även när vi har alla barn hemma gör ju inte saken lättare när barnen får för sej att vakna tidigt. Inatt stängde vi av tv vid halv 3. Det var ett sånt intressant program om vampyrer... om Draculas förebild.. en prinssessa... lite coolt...

Nåja när jag blir vuxen, någon gång, så kanske jag fattar att man bör lägga sej hyfsat tidigt... Men jag längtar verkligen tills våra barn blir tonåringar och vill sova till 2 på eftermiddagen.. ska bli så skönt!!!! Jag är väl inte normal... men jag lever kvar i sömnbeteendet sen jag var tonåring.. Har inte blivit av med det..

Hoppas ni får en bra dag..

2 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Här sitter en "nattarantare" till så mitt jobb som är på nätter är perfekt :-)

Ha nu en bra dag och hoppas du inte är allt för trötter..

Kram Mia

Katarina sa...

Spännande med utbildning! Hoopas du kommer in och kan känna att det ger dig rätt riktning!
Jag har också lite problem med att veta vad jag vill bli när jag blir stor.......Det var därför det var så bra att ta barnaskaran först ; )