tisdag 29 juni 2010

Humlornas och mitt krig del 2....

Ja, vad säger man.. Jag har nog satt grillor i huvudet på vår hyresvärd.. Hon sa också att humlor inte är farliga eller gör någon illa om man inte retar upp dem.. NÄHÄ!!!! smart tjej.. Jag gör heller ingen något om ingen retar upp mej.. suck.. Vår hund är också otroligt fredlig så länge ingen biter honom i nosen eller nåt...

Jag talade då om, med min trevligaste röst... Jo, jag vet.. Men med 5 barn och vovve så är det stor risk att de blir retade eftersom de byggt bo precis vid verandadörren..

Spruta in radar i ingångshålet, föreslog hon då.. Okej.. Får jag bryta upp altangolvet och bryta upp delar av väggen så att jag kommer åt då ordentligt.?? Nej det får du ju förstås inte.. Men varför kryper de ner genom altangolvet?? Jag kunde inte låta bli att skratta så jag sa.. jag vet inte har inte frågat humlorna om det,,..
Men antagligen för att de kommer in till sitt bo den vägen..

Vänta tills i höst då de flesta är borta och täpp till ingången då, föreslog hon..

Nej svarade jag lite bestämt.. Jag vill inte ha humlorna på min veranda eller mitt i maten. Det vore ju trist om något utav barnen gjorde sej illa på humlorna för att jag inte får någon hjälp att ta bort dem...

Hon skulle kontakta Anticimex och se om de kunde göra något undantag för mej... och ta bort dem..

Hon skulle återkomma till mej... Så humlorna är kvar och fortsättning följer på vår kamp emot humlorna.. Just nu leder de med 1-0.... suck


3 kommentarer:

Katarina sa...

Hahaha! Ja humlorna har verkligen hittat rätt väg in! Den "helt oåtkomliga för alla andra"-vägen.

Men en sak undrar jag, om humlor inte är skadedjur, varför ses getingar som det? Skadas de på grund av att de sticks, eller är de skadedjur av något annat skäl?
För de ska väl inte heller stickas om man inte retar dem, sägs det?!

Photo by Maria sa...

Håller med Katarina här uppe, varför anses humlor vara fredligare än getingar?? Kanke kan vara så att det finns de som är allergiska mot getingar men ändå..
Hoppas Anticimex ger med sig så att ni blir av med humlorna..

Kram Mia

Ölandsvindar sa...

Hallå där!
Humlor är MYCKET snällare än getingar, som är ena ILSKNA rackare, och dessutom börjar de bli utrotningshotade. De smakar nog som smågodis för jag vet många hundar (inklusive min) som gärna tuggar i sig en humla om tillfälle ges.
Ditt naturfreak till Faster